Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jeden nepolitický pro chvíle pohody

Aneb když se spoluobčané snaží Vaši pohodu co nejvíc kazit. Naštěstí se vždycky někdo najde.

Nejsem člověk nesociálně založený, soucítím s chudšími, rád se bavím ve společnosti, rád se setkávám s novými lidmi, mám vlastně hodně rád lidi kolem sebe. Jen když už několik dní prší, tak je to nic moc a rád si užiju i chvilku pro sebe.

Včera ráno jsem vstal asi levou nohou, ale jakmile jsem vyšel z domu,  v naší popelnici se hrabal nějaký pán. Jak mě uviděl, sklopil hlavu, hrabal se dál, ale asi jsem chápal, jak se cítí. Bylo mi ho líto a mít už stravenky tento měsíc, tak mu jednu dám. Jak už to u takového dne bývá, něco jsem doma zapomněl, pán už tam nebyl, skočil jsem do třetího patra na otočku, šup dolů a nějáká bába se hrabe opět v mé popelnici. Ono ať se v tom hrabou, ale začal jsem přemýšlet, jestli jsem nevyhodil nějaké důvěrné dokumenty a cože jsem to tam vlastně všechno dal. A už jen slyším: „Co čumíš?“, napříč mou někdy cholerickou povahou jsem to v sobě udržel a pouze jsem řekl, že v té popelnici jsou věci, které jsem já vyhodil, tak proto. Jelikož jsem neměl moc času, raději jsem se vzdálil a šel k autu.

Po nastartování si vyjiždím v uličkách mezi rodinnými domy a činžáky, mám klasickou přednost zprava, ale řidič „dvěstěšestky“ to moc asi nepochopil a málem do mě najel v domnění, že jelikož jeho cesta je širší, má přednost on. Z auta vyletí borec kolem pětaadvaceti, nadává, máchá rukama, řve na mě do debilů. Stáhnu okýnko a požádám ho, jestli může couvnout, ať projedu. Načež opáčí, jestli nejsem kretén, proč necouvnu já a já mu na to říkám, že tady je přednost zprava. Chvíli se to snaží vyvrátit, tak ho upozorním na absenci značek, mladík sedne zpátky, zacouvá, něco si mumlá, ale vím, že jsem měl holt pravdu a on by vletěl do mě, já do něj ne.

Po nákupu jsem se vrátil domů a šalinou jel na fakultu. Na České se na mě podívala jedna babička, jež tam seděla  u Ústavního soudu a prodávala konvalinky či jaká kvítka. Podívala se, ptajíce se, zda-li nechci. Usmál jsem se přívětivě s omluvou, že přítelkyně je v Itálii a nemám pro koho. Babička se podívala, říkaje: „Tak si naser...“. A já se věru málem po... Tohle jsem nečekal a až se přítelkyně vrátí, tady ji kytičku nekoupím. Na fakultě zkouška, pak seminář a můžu domů.

Jen co vystrčím hlavu z fakulty, neznámá slečna na mě: „Nechcete kondom?“ Málem se neudržím smíchem, pak zjistím, že jde o volební agitku, zelené tričko na sobě, prezervativ s díky přijimám. Díky placce s jinou politickou stranou na tašce se na mě nakonec slečna ušklíbně se slovy: „Hm, tak vy je asi stejně nebudete volit, co? No tak to se tu namáhám opravdu zbytečně“, velmi ironicky dodává: „Tak se teda mějte“. A mě je to líto, že jsme si nemohli rozumně popovídat, nebo alespoň s dobrým pocitem od sebe odejít.

No nic, vydávám se tedy na šalinu a zvláštní mladík, brýle přes půlku obličeje, tričko v kalhotech se na přechodu ke mně nakloní a ptá se: „Hm hmhmhhm...?“, odpovídám: „Pardon, ja Vám nerozumněl“, měl jsem za to, že chce drobáky, ale ono ne, naopak, on mi chce něco dát. „Máte zájem o studium Bible?“, nikde nemá žádný časopis, žádný letáček, žádnou vizitku a tak couvám a s díky odmítám.

Když už tedy konečně jsem málem na zastávce, jsem odněkud zezdola tázán o cigaretu. S omlouvou dementuju. Začínám být mírně napjatý, co po mě dnes lidé pořád chtějí, nabízejí, chci se jen trochu projít a mít svůj klid, sám se sebou. „Tak alespoň drobáky“. „Nemám“ a opravdu nemám. „Smrade jeden, na vojnu s tebou takhle se povyšovat, měli tě fakana mlátit doma...“. A už vím, že mu nikdy drobáky nedám. V šalině nad sebou začínám přemýšlet, je na mě něco divného dneska? Proč tak vábím okolí? Proč na mě dneska křičí? Na nic nepřicházím. Stoupnu si k tyči a konečně jedu domů.

Vím, že je neslušné poslouchat cizí rozhovory. Ale sedí tam tak kousek dvě babičky a vzhledem ke svému věku asi musí mluvit nahlas, aby se slyšely. Ta jedna se ptá druhé – „A kdes prosímtě koupila tu řůžičku“, „No tu jsem dostala úplně zdarma!“. Zadarmo, zdarma, nic jsem za to nedala, proč? Ale zas na druhou stranu babičku to potěšilo, babička byla koupena levnými sliby, nechám její vnoučky, ať ji pěkně, bábu aj s dědkem, potáhnou k volbám. Nakonec babička dodává, že má ještě „igelitku“, ale že všechny ty papíry z ní vyhodila, že kytička stačí.

Bylo toho moc, na chvilku si doma zdřímnu a je čas jet se podívat na budoucí byt. V trolejbusu přistupuji s hodně lidmi a mezi nimi dva sympatičtí dědečkové. Jeden se zeptá postarší paní: „Slečno, můžu si přisednout?“, říkám si, jaký je to štramák, paní odpoví, že určitě, načež se děda omlouvá: „Já jen, jestli jste nečekala na někoho mladšího, víte, to je teď taková móda...“, lehce se usmívám, děda je formát. „A kampak jedete? Domů do pelechu se zahřát, co?“, ne ne, paní jede na noční. „A to děláte dobře, že pracujete, noční jsem taky míval, ale už mě je 80, tak chodím do práce normálně, to víte, mladí to dělat nechcou...“. Pomyslně mi padá čelist, úctyhodný věk, veselá nátura, děda se začne bavit s kamarádem, který je nejspíš o něco málo mladší a říká, jak moc dobře udělal, že už má děti z domu a je sám s manželkou, nás děda konstatuje: „A teď jste jak kuřátka, zobáčkama klepete na vrátka“, už se začínám opravdu smát. Pán se otočí zpět na ženu a zdvořile se ptá: „A nekřičíme moc?“, paní zavrtí, pán pokračuje: „To víte, z jedné strany do nás hučel Hitler, z druhé komunisti, tak už ten sluch proto tak neslouží.“, nakonec z paní vytáhne, že pracuje na Kociánce, pán ji práci pochválí, ale musí vystupovat. Popřeje jí tedy pěknou směnu, ať rychle ubíhá a paní z typického asketického pohledu se mění výraz na spokojený, takový s úsměvem. A já vím, že po dnešních „blbcích“, kteří se mě snažili rozladit existují i takoví, kteří jsou prostě formáti. Stará škola má holt něco do sebe. A Vám všem přeji potkat takových veselých lidí, kteří Vás, byť nechtěně, opravdu potěší a hlavně, snažte se nebýt nepříjemní, třeba se Vám to taky vrátí. A nebo uděláte radost alespoň někomu jinému.

Autor: Jakub Gros | středa 19.5.2010 10:59 | karma článku: 47,28 | přečteno: 14150x
  • Další články autora

Jakub Gros

Když se město nezeptá aneb parkovné věcí veřejnou

Krátký místní důkaz potřeby přímé demokracie, kdy mají rozhodovat obyvatelé, ne zastupitelé před koncem funčního období.

25.8.2010 v 10:42 | Karma: 11,82 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Ostatní

Jakub Gros

Jeden o nakupování

I tak se mi v neděli mezi nočními v podvečer zachtělo jít si nakoupit, inu, nejsem člověk, který si na vše stěžuje a nemám prenegativistický pohled, ale holt čeho je moc, toho je příliš aneb asi si nikdy nezvyknu.

21.7.2010 v 11:08 | Karma: 39,00 | Přečteno: 6481x | Diskuse| Ostatní

Jakub Gros

Rozhoduji o vládě a budoucnosti ČR, jsem „véčkař“

Aneb pohled z druhé strany a o tom, co si mnozí lidé zase dedukují a překrucují.

9.7.2010 v 14:50 | Karma: 16,61 | Přečteno: 1531x | Diskuse| Politika

Jakub Gros

Věci neveřejné aneb nespalte se!

Dnes jsem šel na fakultu a na Moravském náměstí místo stánku ČSSD byl stánek nový – nespalte se! Návštěva byla velmi zajímavá s snad stojí za to se nad ní alespoň chvilku pozastavit. A nejprve jsem se smál, ale odešel jsem rozmrzelý, vlastně jsem se nic nedozvěděl.

17.5.2010 v 15:36 | Karma: 21,67 | Přečteno: 2354x | Diskuse| Ostatní

Jakub Gros

Drahé stádo, necháme se vést nebo budeme přemýšlet?

Jako stádo oveček jsme... bečíme a bečíme, žřát co máme, ale stále bečíme, protože můžeme mít víc, anebo nemusíme za chvilku mít žrát co. Orwell by z nás měl radost a měl by další jednoduchý román. S neznámým koncem.

25.3.2010 v 10:55 | Karma: 15,23 | Přečteno: 1099x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2497x
Studuji Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně, v rámci studia se zaměřuji zejména na sociálně-politická témata a výzkum a pomoc společnosti. Jsem zaměstnán na plný úvazek v nadnárodní společnosti a denně komunikuji s francouzskými zákazníky, pro některé tedy - nejsem "vyžírka státu". Jsem členem Věcí veřejných a kandiduji do zastupitelstva města Uherské Hradiště letos na podzim.

Seznam rubrik