Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhoduji o vládě a budoucnosti ČR, jsem „véčkař“

Aneb pohled z druhé strany a o tom, co si mnozí lidé zase dedukují a překrucují.

Před volbami jsem si říkal, 100 dní se nebudu vyjadřovat jak k nim,  tak k potenciální vládě, dohodám, je to slušnost. Uplynula zhruba polovina této doby a už mi to nedá a psát musím. To, že jsem za volební výsledek děsně rád, říkám celou dobu (a stále tomu není jinak), stejně tak, jak jsem si představoval složení vlády – optimální pro mne před volbami byla vláda ODS s TOP09 za podpory VV.

Co se však nestalo, VV mají možnost jít do vlády a podle mého mnoho ze svého programu prosadily, co mohly (uz jen za tohle se do mne pustíte, ale kdo četl program, tak vážně uvidí, že ano a vše prosadit nejde, jde o vládu kompromisů tří stran) a jak již samy avizovaly, o tomto kroku v konečné podobě předloži referendum. Véčkářům. A za tento krok sklidily VV kritiku, což, abych pravdu řekl, nechápu. Ptáte se proč? Tento krok jsem zaregistroval již po volbách, vlastně i před nimi a i medálně se o něm silně vědělo, takže nemají pravdu křičící, že jde o podraz na poslední chvíli. Že je zvláštní, že o straně rozhoduje několik tisíc lidí? Vždy jsem byl učen o tom, že optimálně má vnitrostranická politika fungovat od spodu nahoru, což většinou moc nešlo a jednalo se zastupitelsky. Díky internetu to teď jde a jsem skálopevně přesvědčen, že místo několika vyvolených je správné, aby celá strana měla možnost o svých krocích hlasovat. Celou dobu VV staví na tom, že jsou stranou přímé demokracie. Že bude volit pár lidí, kteří jsou napojeni na ABL nebo s ní měli nějakou minulost? Mluvil jsem s desítkami véčkařů, ne-li stovkami, z toho byli snad celkem čtyři buď majitel nebo bývalý pracovník této společnosti. Procentuelně více než dost málo. Že volby budou zmanipulované? Pod takovým mediálním tlakem tomu snad věřit ani nelze, ostražitost chápu, přehnanou fobii ne. Mít možnost hlasovat z více účtů několikrát? Vzhledem k tomu, kolik už uplynulo doby a VV udělaly nejeden významný krok při kontrole véčkařů to beru jako velmi nereálné a může se jednat o malé výjimky, které se u nových véčkařů ani nemohou opakovat.

Celkově mohu říci, že spekulací je mnoho, ale žádná mi nepřišla reálná. Jsem rád, že mám hlas, který je slyšet. Jsem rád, že po vzoru Švýcarska, kde perfektně funguje, někdo prosazuje přímou demokracii. Jsem rád, že jdou vidět myšlenky referend a odvolatelnosti. Jsem hrdý na to, že jsem véčkař a že mi někdo seshora jen nesdělí výsledek. A toto nepíšu jako člen Věcí veřejných ani za stranu, ale jako jedinec, který je hodně měsíců registrovaný véčkař, který si nenechá ujít žádné referendum, které je vypsáno. Jsem rád, že mohu rozhodovat a veřejně se vyjádřit. Škoda, že svůj názor nechce vyjadřovat tímto způsobem mnohem více lidí, alespoň by se konečně ukázalo, kdo jen radši kritizuje a dívá se na situaci ze třetí strany a kdo se nebojí něco dělat a přijmout tuhle zodpovědnost. Nebo myslíte, že je lepší dát moc do ruky jednomu člověku? Sám si vzpomínám na výrok Radka Johna, parafrázuji, udělám vše pro to, abych se v politice názorově nezměnil, ale pro každý případ tam jdu s mechanismem, abych se ani změnit nemohl. Proto mám rád přímou demokracii.

Autor: Jakub Gros | pátek 9.7.2010 14:50 | karma článku: 16,61 | přečteno: 1531x
  • Další články autora

Jakub Gros

Když se město nezeptá aneb parkovné věcí veřejnou

Krátký místní důkaz potřeby přímé demokracie, kdy mají rozhodovat obyvatelé, ne zastupitelé před koncem funčního období.

25.8.2010 v 10:42 | Karma: 11,82 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Ostatní

Jakub Gros

Jeden o nakupování

I tak se mi v neděli mezi nočními v podvečer zachtělo jít si nakoupit, inu, nejsem člověk, který si na vše stěžuje a nemám prenegativistický pohled, ale holt čeho je moc, toho je příliš aneb asi si nikdy nezvyknu.

21.7.2010 v 11:08 | Karma: 39,00 | Přečteno: 6481x | Diskuse| Ostatní

Jakub Gros

Jeden nepolitický pro chvíle pohody

Aneb když se spoluobčané snaží Vaši pohodu co nejvíc kazit. Naštěstí se vždycky někdo najde.

19.5.2010 v 10:59 | Karma: 47,28 | Přečteno: 14150x | Diskuse| Společnost

Jakub Gros

Věci neveřejné aneb nespalte se!

Dnes jsem šel na fakultu a na Moravském náměstí místo stánku ČSSD byl stánek nový – nespalte se! Návštěva byla velmi zajímavá s snad stojí za to se nad ní alespoň chvilku pozastavit. A nejprve jsem se smál, ale odešel jsem rozmrzelý, vlastně jsem se nic nedozvěděl.

17.5.2010 v 15:36 | Karma: 21,67 | Přečteno: 2354x | Diskuse| Ostatní

Jakub Gros

Drahé stádo, necháme se vést nebo budeme přemýšlet?

Jako stádo oveček jsme... bečíme a bečíme, žřát co máme, ale stále bečíme, protože můžeme mít víc, anebo nemusíme za chvilku mít žrát co. Orwell by z nás měl radost a měl by další jednoduchý román. S neznámým koncem.

25.3.2010 v 10:55 | Karma: 15,23 | Přečteno: 1099x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2497x
Studuji Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně, v rámci studia se zaměřuji zejména na sociálně-politická témata a výzkum a pomoc společnosti. Jsem zaměstnán na plný úvazek v nadnárodní společnosti a denně komunikuji s francouzskými zákazníky, pro některé tedy - nejsem "vyžírka státu". Jsem členem Věcí veřejných a kandiduji do zastupitelstva města Uherské Hradiště letos na podzim.

Seznam rubrik